Als je een privé leasecontract aanvraagt, vragen we je niet om een aanbetaling te doen. Wel vragen we je om een borgsom te storten van 3 maandtermijnen. Die ontvang je, na inlevering van de auto in goede staat en na voldoening van openstaande posten, weer keurig terug.
Bij privé lease ga je een contract aan voor een bepaalde periode, waarbij je een maandbedrag betaalt voor het gebruik van een auto. Alle kosten die je normaal bij een auto hebt zoals de afschrijving, pechverhelping, reparatie, onderhoud, (zomer)banden en verzekering zijn bij dit maandbedrag inbegrepen. Je betaalt alleen nog de brandstof en eventuele boetes die je rijdt.
Vóór het aangaan van het contract voeren wij een kredietcheck uit en vragen je de borg te voldoen. Zijn beide voldaan, dan helpt DirectLease je graag bij het afsluiten van het leasecontract!
Een borgsom is een bedrag dat je aan het begin van je leasecontract betaalt, en aan het einde van je leasecontract weer terugkrijgt. Als je leasecontract afloopt en je de auto weer hebt ingeleverd, kunnen we de borg gebruiken om eventuele schades en openstaande rekeningen te voldoen. Is alles betaald en is je auto schadevrij? Dan krijg je de borg gewoon terug
We vragen je om een borg te betalen van 3 keer het maandelijkse leasebedrag. Het exacte bedrag hangt dus af van de soort leaseauto die je kiest en de bijbehorende contractopties.
Je betaalt de borgsom uiteraard pas nadat wij de kredietcheck hebben uitgevoerd. Is je kredietcheck positief? Dan sturen we jou een factuur voor de borg. De borg moet wel zijn voldaan voordat we je auto definitief bestellen.
Alles wat je moet weten over kredietacceptatie
Aan het einde van je leasecontract lever je de auto weer in. Wij inspecteren dan de auto op eventuele schades en bekijken of alle betalingen zijn voldaan.
Is er toch onverhoopt schade of een betaling gemist? Dan laten we je dat weten en bepalen we in overleg hoe we dat oplossen. Is alles in orde? Dan betalen wij jou de borg weer terug. "
Tijdens de inname van de leaseauto worden de schadebepalingen aan de leaseauto gedaan aan de hand van de Rentanorm. Wees gerust, we begrijpen heel goed dat een gebruikte auto sporen van slijtage vertoont. Je hebt er immers mooie avonturen mee beleefd. In de Rentanorm staat het onderscheid tussen ‘acceptabele’ en ‘onacceptabele’ schade uitgelegd.
Heb je nog vragen? Dan kun je altijd contact opnemen met ons door een mail te sturen naar het e-mailadres sales@directleaseprive.be of door te bellen naar het volgende telefoonnummer03 544 29 10